 |
Právě je 899 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: sodofka Laura67
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 137583747 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Bůh se stal člověkem !
Vloženo Neděle, 07. prosinec 2025 @ 13:11:57 CET Vložil: Tomas |
poslal kolisko Je někde v Bibli, že se Bůh stal člověkem? Samozřejmě, že je!
Přece Bůh bylo to Slovo, které bylo na počátku a skrze které bylo vše stvořeno, které bylo u Boha a které bylo Bůh, a to Slovo, které bylo Bůh, SE STALO TĚLEM!
Jakým tělem? No přece tělem lidským neboli člověkem!
Proč apoštol zdůrazňuje výraz tělo?
No přece proti doketům, kteří sice vyznávali Boha, ale nevěřili, že by se stal něčím tělesným, něčím hmotným, něčím tak nízkým, jako je pouhá hmota, a proto tito bludaři bludně tvrdili, že Kristus jako Bůh měl pouze tělo zdánlivé, neskutečné, ne hmotné!
A proti těmto apoštol Jan jasně zdůrazňuje, že nehmotný Duch, jakým je Bůh, se stal hmotným, když se stal tělem neboli člověkem, tedy něčím hmatatelným, slyšitelným, dotýkatelným, a nikoliv něčím zdánlivým, jak píše:
"Co bylo od počátku, co jsme slyšeli, co jsme na vlastní oči viděli, na co jsme hleděli a čeho se naše ruce dotýkaly, to zvěstujeme: Slovo života. Ten život byl zjeven, my jsme jej viděli, svědčíme o něm a zvěstujeme vám život věčný, který byl u Otce a nám byl zjeven. Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám"
V Bibli a zvěstování apoštolů je to tedy jasně zvěstováno, že oni hlásali Ježíše Krista,
Boha, který se v Synu Božím stal člověkem, který je na počátku Bůh a Stvořitel, který je dříve nežli Abraham byl učiněn, který má moc Boží, jako je dávat život a křísit k životu, který je hoden stejné úcty a být adresátem týchž modliteb jako Bůh Otec, který má moc vyslyšet modlitby svých učedníků stejně jako Otec, který přišel shůry, kam opět odchází, který je Soudce na konci časů jako Hospodin, který odvěků spočívá v lůně Otce, který je Bůh pomazaný Bohem, který má moc udílet Božího Ducha.
Takže ano, v Bibli a v hlásání apoštol je jasně vyjádřeno, že Ježíš Kristus je vtělený a všemohoucí předvěčný Bůh, jednorozený Syn Otce a spolu s Bohe Duchem náš Přímluvce, v jednotě tří osob: Otce, Syna a Ducha Svatého, do kterých nám přikazuje být pokřtěni a staví tak tyto tři osoby na roveň v jednotě jediného Božství
Prostě Bůh, který se stal člověkem.
Takže co se s křesťanstvím za těch 2000 let stalo? To, že věrně po celou dobu i nadále hlásá tuto pravdu evangelia, aby lidé, kteří v Boha Ježíše Krista uvěří, byli navěky spaseni.
|
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 14:00:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | V bibli neni jediný verš ve kterém by bylo nspsáno Bůh se stal tělem. Je to zkrátka ničím nepotvrzený výmysl, který někteří křesťané stále dokola opakují. |
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2025 @ 09:33:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Tvrdí nějaký nedouk, co Bibli viděl tak akorát z rychlíku. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 22:05:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Jsi starší a tudíž bys měl být i chytřejší, ale nejsi. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 09:36:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Toto není ani tak o chytrosti člověka, ale o pokoře člověka dokázat přijmout učení apoštolů o Božím Synu. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:12:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Přesně tak. A to učení apoštolů o Božím Synu je právě jiné, než si vymysleli trinitariáni několik stovek po apoštolech.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 23:14:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Já jsem to učení přijal, ale Ty ještě ne. |
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 14:09:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Nejste moc chytrý kolisko :-))
Asi nevíte, spíš nechcete vědět, co znamená skutečnost, že ani Ježíš, ani apoštolové při zvěstování evangelia NIKDY A NIKDE žádným lidem nemluvili, nepřesvědčovali a nezvěstovali NIC o tom, že Bůh se stal člověkem.
To vaše okecávání tuto skutečnost NIJAK nenahradí ani nepřebije. A co mluvili lidem, co zvěstovali a o čem lidi přesvědčovali, si každý může v Písmu přečíst... to není nijak složité.
A jestli v Písmu narazíte na případ, kdy Ježíš nebo apoštolové někoho přesvědčovali, zvěstovali, že Bůh se stal člověkem, tak mi dejte vědět :-)
/ Takže co se s křesťanstvím za těch 2000 let stalo? To, že věrně po celou dobu i nadále hlásá tuto pravdu evangelia, aby lidé, kteří v Boha Ježíše Krista uvěří, byli navěky spaseni. /
:-)))
Jo, to určitě :-) Tak to potom spasen nebyl nikdo z prvních křesťanů. Včetně apoštolů - ani Petr, ani Pavel,... ti v Boha Ježíše Krista neuvěřili. Měli jiného Boha - toho stejného, kterého měl i Ježíš.
J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
|
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2025 @ 09:30:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."NIC o tom, že Bůh se stal člověkem."...
Něco by se ale přece našlo:
(J 1,1 - 14) To Slovo bylo Bůh ... To Slovo se stalo tělem. (Bůh se stal tělem).
To Slovo bylo u Boha ještě dříve, než bylo cokoli stvořeno - bylo dříve, než bylo Slovo vysloveno. Protože to Slovo bylo sám Bůh.
Tolik nám říká Janovo evangelium hned na úvod.
(Iz 40,3 ...) Hlas (rozuměj: Jan Křtitel!) volá v pustině: Připravte cestu Hospodinovu, napřimte v pustině silnici pro našeho Boha! Každé údolí bude pozdviženo a každé pohoří a návrší sníženo; pahorkatina se stane rovinou a útesy plání. A zjeví se Hospodinova sláva a uvidí to spolu veškeré tělo; protože Hospodinova ústa promluvila. Hlas říká: Volej! I zeptal se: Co mám volat? Veškeré tělo je jako tráva a všechna jeho oddanost jako polní květ. Tráva usychá, květ vadne, když na něj zavane Hospodinův dech. Jistě, lid je jen tráva. Tráva usychá, květ vadne, ale slovo našeho Boha obstojí navěky. Vystup si na vysokou horu, Sijóne, nositeli dobré zprávy, pozvedni mocně hlas, Jeruzaléme, nositeli dobré zprávy. Pozvedni hlas, neboj se, řekni judským městům: Hle, váš Bůh! Hle, Panovník Hospodin přichází s mocí a jeho paže pro něj vládne. Hle, jeho mzda s ním a jeho odměna před ním. Bude pást své stádo jako pastýř, svou paží shromáždí jehňata a v náruči je ponese, březí povede pomalu.
(J 10,9 ...) Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn; bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu. Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a hubil; já jsem přišel, aby měly život a měly ho hojnost. Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá svou duši za ovce. Námezdník, který není pastýř a ovce nejsou jeho vlastní, opouští ovce a utíká, když vidí, že přichází vlk. A vlk je uchvacuje a rozhání. Námezdník utíká, protože je námezdník a na ovcích mu nezáleží. Já jsem dobrý pastýř; znám svoje ovce a moje ovce znají mne, jako Otec zná mne a já znám Otce. A svou duši pokládám za ovce. Mám ještě jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést. Uslyší můj hlas a bude jedno stádo, jeden pastýř. Proto mne Otec miluje, že já pokládám svou duši, abych ji zase přijal. Nikdo ji ode mne nebere, ale já ji pokládám sám od sebe. Mám moc ji položit, a mám moc ji opět přijmout. Tento příkaz jsem přijal od svého Otce.“
(Mt 11,11.) Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nepovstal nikdo větší než Jan Křtitel; avšak ten nejmenší v království Nebes je větší než on.
(Mt 3,11 ...) ... ten, který přichází za mnou, je silnější než já; jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni. V jeho ruce je lopata; i pročistí svůj mlat a shromáždí svou pšenici do sýpky, plevy však bude pálit ohněm neuhasitelným.“
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 08. prosinec 2025 @ 12:30:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, ani Ježíš, ani apoštolové při zvěstování evangelia NIKDY A NIKDE žádným lidem nemluvili, nepřesvědčovali a nezvěstovali NIC o tom, že Bůh se stal člověkem.
To co jsi vypsal, to považuješ za zvěstování, kázání Ježíše a apoštolů lidem o tom, že Bůh se stal člověkem ? Opravdu ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 09:49:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu:
(Iz 40) Hlas volá v pustině: Připravte cestu Hospodinovu, napřimte v pustině silnici pro našeho Boha! ....Pozvedni hlas, neboj se, řekni judským městům: Hle, váš Bůh! Hle, Panovník Hospodin přichází s mocí a jeho paže pro něj vládne. Hle, jeho mzda s ním a jeho odměna před ním. Bude pást své stádo jako pastýř,....
Ten Hlas je hlasem Jana Křtitele, předchůdce Páně.
(Iz 42,6) Já, Hospodin, jsem tě povolal ve spravedlnosti a uchopím tě za ruku. Budu tě opatrovat a dám tě za smlouvu lidu a za světlo národů, abys otevřel oči slepé a vyvedl z vězení vězně — z žaláře ty, kdo pobývají v temnotě. Já jsem Hospodin, to je mé jméno, a svou slávu jinému nedám, ani svou chválu modlám. .
(Iz 44,6) Toto praví Hospodin, král Izraele a jeho
vykupitel, Hospodin zástupů: Já jsem první a já jsem poslední; kromě mne
není žádný Bůh.
(J 19,21 ...) Židovští velekněží říkali Pilátovi: „Nepiš ‚král Židů‘, nýbrž ‚on řekl: Jsem král Židů.‘“
(Iz 43,11) Já, já jsem Hospodin a kromě mne žádný zachránce není.
(Iz 45,25) V Hospodinu budou ospravedlněni a jím se bude chlubit všechno potomstvo Izraele...
(Ř 5,9) Tím spíše tedy nyní, když jsme byli ospravedlněni jeho krví, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
(1 Kor 6,11) ...dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 12:49:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Opravdu ne :-)
Ani Ježíš, ani apoštolové NIKDY A NIKDE žádným lidem nemluvili, nepřesvědčovali a nezvěstovali NIC o tom, že Bůh se stal člověkem.
Z toho, co jsi vypsal, není ani jeden text
1) přesvědčováním, kázáním, zvěstováním lidem Ježíšem nebo apoštoly
2) přesvědčováním, kázáním, zvěstováním lidem, že Bůh se stal člověkem
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. prosinec 2025 @ 08:56:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1 P 5,1 ...) Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: Paste Boží stádo, které je u vás; dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, podle Boha, ne z nízké zištnosti, ale ochotně, ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy.
(1 P 2,24 ...) On sám ve svém těle vynesl naše hříchy na dřevo kříže, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti. Jeho zraněním jste byli uzdraveni. Neboť jste bloudili jako ovce, ale nyní jste se obrátili k pastýři a strážci svých duší.
(Žl 23,1) Davidův žalm. Hospodin je můj pastýř, nebudu mít nedostatek.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 10. prosinec 2025 @ 10:10:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, zase nikde žádné zvěstování, přesvědčování lidí, ať už Ježíšem či apoštoly, že Bůh se stal člověkem. No, nikde v Biblí není. Takže se nedivím.
Z těch uvedených textů dedukuješ, že Pán Ježíš Kristus je Hospodin ? :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 09:09:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe,
"Nejvyšší pastýř" je jenom jeden.
Je to Hospodin, Bůh Izraele: (Žl 23,1).
Nejvyšší pastýř je Ježíš Kristus (1 P 5,1) "Boží stádo" (církev) je Kristovo stádo.
(2 Tim 4,8) Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují jeho zjevení.
Říká se: "Chytrému napověz ..." |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 09:35:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, zopakuji to, protože na tom se nic nemění: Zase nikde žádné zvěstování, přesvědčování lidí, ať už Ježíšem či apoštoly, že Bůh se stal člověkem. No, ono nikde v Biblí není. Takže se nedivím, že se nedá najít.
No, a Ježíš Kristus není Hospodin. Navzdory těm dedukcím o Pastýři. K tomu ti mohu vypsat 1500 veršů z Bible. Hospodin a Ježíš Kristus jsou 2 (slovy DVĚ) různé entity, dva různí jednotlivci, bytosti.
Bůh (můj pastýř) ustanovil pastýře (Ježíše). Co je ti na tom nepochopitelného ?
Ez 34:23: A ustanovím nad nimi jednoho pastýře a bude je pást, svého otroka Davida. On je bude pást, on jim bude pastýřem. To nemluví Bůh (Hospodin) o sobě. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 09:51:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ustanovený pastýř David není nejvyšší pastýř. Je jenom předobrazem Krista.
Ale sám Kristus je nejvyšší pastýř - jak o něm píše apoštol Pavel - i jak o sobě prohlašuje sám Pán Ježíš.
(J 10,7 ...) Ježíš tedy opět řekl: „Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce. Všichni, kteří přišli přede mnou, jsou zloději a lupiči, ale ovce je neposlechly. Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn; bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.
Z Písma Starého Zákona víme, že to právě Hospodin je nejvyšším pastýřem! Kristus je tedy logicky sám Hospodin. Proto o něm Tomáš vyzná: "Můj Pán a můj Bůh". Proto se mu apoštolové před jeho nanebevstoupením klaněli (i když - jak je psáno - někteří o jeho božství stále ještě pochybovali. Není divu - vždyť cosi takového bylo pro ně do té doby nepředstavitelné. Ale když byl seslán Duch svatý o Letnicích, tak je postupně naučil všemu o Kristu a připomněl jim i ty Kristovy výroky, které předtím jejich pozornosti unikly, nebo jim ještě neporozuměli.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:20:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ez 34:23: A ustanovím nad nimi jednoho pastýře a bude je pást, svého otroka Davida. On je bude pást, on jim bude pastýřem. Ustanovený pastýř David není nejvyšší pastýř.
Jenomže to je prorocké slovo, zaslíbení na Pána Ježíše Krista. A ten je nejvyšší pastýř. A ta slova nemluví Bůh o sobě. To je ti doufám Stando jasné.
/ Z Písma Starého Zákona víme, že to právě Hospodin je nejvyšším pastýřem! Kristus je tedy logicky sám Hospodin. /
Ne. To je habaďura. Výmysl a falešná dedukce. Nejsou 2 Hospodinové. Kristus je člověk, muž z Nazareta, ve které Bůh, Hospodin přebýval, bydlel, pomazal Ho Duchem svatým a mocí.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 09:24:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | ..." Jenomže to je prorocké slovo, zaslíbení na Pána Ježíše Krista. A ten je nejvyšší pastýř. A ta slova nemluví Bůh o sobě. "...
Pán ježíš je opravdu nejvyšší pastýř. Ale jak to, že tu Bůh nemluví o sobě?
(Žl 23,1) Davidův žalm. Hospodin je můj pastýř, nebudu mít nedostatek....
(Žl 80,2) Pastýři Izraele, naslouchej! Ty, jenž vodíš Josefa jako ovce, jenž trůníš na cherubech, zaskvěj se ...
(Jr 31,10) Národy, slyšte Hospodinovo slovo a oznamte je na vzdálených ostrovech;
říkejte: Ten, který rozptýlil Izrael, ho shromáždí a bude ho střežit
jako pastýř své stádo.
(Mt 25,31) „Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni svatí andělé s ním, tehdy se posadí na trůn své slávy; a budou před něj shromážděny všecky národy. A oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
(1 P 2,24) On sám ve svém těle vynesl naše hříchy na dřevo kříže, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti. Jeho zraněním jste byli uzdraveni. Neboť jste bloudili jako ovce, ale nyní jste se obrátili k pastýři a strážci svých duší.
(1P 5,4) A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy.
Vidíš Josefe, že Písmo nedělá rozdíl mezi Kristem a Hospodinem. Hospodin je nejvyšší pastýř, Kristus je nejvyšší pastýř.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 12:04:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Pán Ježíš je opravdu nejvyšší pastýř.Ale jak to, že tu Bůh nemluví o sobě? /
:-))
Stando, je to velmi jednoduché ..
Někde Písmo mluví o Bohu, že je pastýř. A někde mluví, že Pán Ježíš je pastýř - ten, který je prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Ježíš z Nazareta (mluví také a apoštolech jako o pastýřích. I o současných pastýřích - pastorech)
Co je ti na tom nepochopitelného ?
Je to stejně jako když Bůh je náš Spasitel. Tak také Pán Ježíš Kristus je náš Spasitel. OBA DVA
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:18:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Někde Písmo mluví o Bohu, že je pastýř. A někde mluví, že Pán Ježíš je pastýř "...
"Nejvyšší pastýř" může, Josefe, ale být jenom jeden. To bys měl uznat. Tajemné Kristovo duchovní tělo církve není tělem nějakého jen člověka, ale je prostředkem spásy samotného Spasitele Hospodina.
Jestliže je tedy Kristus označen jako "Nejvyšší pastýř" - pak to znamená, že Kristus je také Hospodin Bůh. Protože jenom sám Hospodin je "Nejvyšším pastýřem". O tomto nemůže být sporu a máš to napsané na mnoha místech už i ve Starém zákoně.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 11:24:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš je nejvyšší pastýř ustanovený Bohem z lidí. Bůh ustanovil Ježíše Pastýřem. Nikoho jiného z lidí Bůh neustanovil vyšším pastýřem než Pana Ježíše Krista.
Ježíš není vyšším pastýřem než Bůh Stando.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. prosinec 2025 @ 14:26:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1 Pt 5,1 ...) Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: Paste Boží stádo, které je u vás; dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, podle Boha, ne z nízké zištnosti, ale ochotně, ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy.
Boží stádo je Kristovo stádo - jak učí apoštolové i sám Pán Ježíš. Je to Kristova církev. Není žádného rozdílu mezi Kristovým stádem a mezi Božím stádem - je to jedno a to samé. Protože sám Kristus je Bůh.
(2 Tim 4,1 ...) Zapřísahám tě před Bohem a Kristem Ježíšem, který bude soudit živé i mrtvé, a při jeho zjevení a jeho kralování: ...... Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru jsem zachoval. Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují jeho zjevení.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 15. prosinec 2025 @ 15:10:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Není žádného rozdílu mezi Kristovým stádem a mezi Božím stádem - je to jedno a to samé. - ANO
Protože sám Kristus je Bůh. - NE Kristus je služebník Boha. Je člověk, prostředník mezi Bohem a lidmi. Kristus má Boha, souží Bohu, žije pro Boha. Sedí po pravici Boha a přimlouvá se u Boha za námi.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:06:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristus ve svém lidství je "Izaiášovým trpícím služebníkem".
On sám má moc svůj život dát a sám má tu moc svůj život přijmout zpátky.
V tom je zásadní rozdíl oproti jiným lidem vzkříšeným z mrtvých, kteří takovou moc neměli.
Protože Kristus má jak lidskou, tak i božskou přirozenost, je ideálním prostředníkem mezi Bohem a člověkem. Ježíšovo lidství je neslučitelné s božstvím Boha - proto říkáme, že "stojí po Boží pravici". Lidství Ježíšovo vnímáme odděleně od božství. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:49:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo. A aby mohl svou duši opět přijmout, musel Mu ji někdo dát - Bůh, Otec.
To i my při vzkříšení budeme tak mít. Naše vzkříšení nebude jinak než u Pána Ježíše Krista. On je první, který tím prošel.
/ Protože Kristus má jak lidskou, tak i božskou přirozenost, je ideálním prostředníkem mezi Bohem a člověkem. Ježíšovo lidství je neslučitelné s božstvím Boha - proto říkáme, že "stojí po Boží pravici". Lidství Ježíšovo vnímáme odděleně od božství. /
No, to jsou ti 2 Ježíšové. Zajímalo by mě, jestli to jsou také 2 osoby ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2025 @ 11:31:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje tělo a tvoji duši vnímám taky jako dvě úplně odlišné.
Tělo je smrtelné, tvoje duše je nesmrtelná. Jsou to snad proto "dvě osoby"? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 17. prosinec 2025 @ 13:50:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tu ale nejde o to, jak vnímáš mě, nebo sebe.
Tu jde o to, jak vykreslujete či jak si představujete Ježíše.
/ Ježíšovo lidství je neslučitelné s božstvím Boha (tedy i Ježíše) - proto říkáme, že "stojí po Boží pravici". Lidství Ježíšovo vnímáme odděleně od božství (Ježíše). /
Klasicky 2 Ježíšové. Když navíc ještě jeden sedí jinde než ten druhý. Takže jsou to 2 soby.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 08:14:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."Klasicky 2 Ježíšové. "...
Opravdu?
Tvoje tělo je úplně cosi jiného, než tvoje nesmrtelná duše.
Klasicky tedy podle tvého uvažování dva různí "Rosmanové". |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 16:16:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, snažíš se vytvářet analogie z věcí, které vůbec nejsou analogické..
A když už analogie, tak tedy -> ve věčnosti bude moje duše někde jinde než moje tělo , tak jak je to údajně s Ježíšem ?
Ježíš, kterého Bůh posadil po své pravici v nebi, je pouhé tělo ? To tam si po své pravici Bůh posadil tělo ? A je to tělo osobou (živou), nebo není ?
Stando, trinitární fabulace jsou neskutečná hloupost.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 11:16:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Soudíš podle čeho? Podle svého současného lidského rozumu?
Ale co když je ve věčnosti realita docela jiná, nyní pro nás nepochopitelná? Neslyšel jsi třeba nikdy o jevu "bilokace" ? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 12:54:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Podle čeho soudím ?
Podle tvé analogie, Stando, kterou přirovnáváš moji duši a moje tělo k Ježíši Bohu a Ježíši člověku. A když Ježíš Bůh sedí jinde než Ježíš člověk (tělo, lidská přirozenost), tak podle té tvé analogie by také moje duše měla sedět někde jinde než moje tělo..
Stando, a zkus odpovědět na to, co jsi výše minul:
"Ježíš, kterého Bůh posadil po své pravici v nebi, je pouhé tělo ? To tam si po své pravici Bůh posadil tělo ? A je to tělo osobou (živou), nebo není ?"
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 09:25:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To tělo má lidskou duši - je osoba, je celý člověk. Ovšem svým bytím je plně provázán s božstvím Božího Syna.
Podrobně ti toto nikdo nevysvětlí, protože Boha si nejde položit na dlaň a zkoumat! Bytí Boží Trojice zůstává pro nás neproniknutelným tajemstvím . |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 13:47:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dobře.
Tak tedy to tělo (Ježíš) je lidská osoba, celý člověk. A ten sedí v nebi jinde než Boží Syn. Který je také osoba.
Takže existují 2 Ježíšové, 2 osoby Ježíše.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:17:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | ...Kristus ve svém lidství je "Izaiášovým trpícím služebníkem".
Viz článek Vánoce kde jsem dal ve 12 komentářích za sebou židovské vysvětlení, že Kristus tím služebníkem být nemůźe a není. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2025 @ 11:35:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime,
Ty jsi židem, nebo křesťanem? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 15. prosinec 2025 @ 20:32:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Bůh, ten Všemohoucí který přichází (přijde společně s Ježíšem, resp. Ježíš přijde ve své i Boží Slávě) je i nejvyšší pastýř, který se ukáže, kterému náleží panství na věky věků je zároveň i Pánem-spravedlivým Soudcem, který dá spaseným Vavřín Spravedlosti. Bůh je Soudce, který dal soud na starost Synovi Ježíši Kristu skrze kterého všechny bude soudit. V těchto všech verších je tím Pánem Bůh (Otec), který nemůže být pokoušen narozdíl od Pána Ježíše Krista, který byl pokoušen.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjevení 1:8 Já jsem Alfa i Omega, praví Pán Bůh, ten, který jest a který byl a který přichází, Všemohoucí.
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Pe 5:4,10-11: Když se pak ukáže nejvyšší pastýř, dostane se vám nevadnoucího vavřínu slávy. ... A Bůh veškeré milosti, který vás povolal ke své věčné slávě v Kristu, po krátkém utrpení vás obnoví, utvrdí, posílí a postaví na pevný základ. Jemu náleží panství na věky věků! Amen.
PMP-cz Český studijní překlad Miloše Pavlíka 2Tm 4:1,7-8,16,18: Zapřísahám tě v přítomnosti Boha a Krista Ježíše, jenž brzy bude soudit živé i mrtvé, a jeho objevením a jeho královstvím: ... svůj dobrý zápas jsem dozápasil, svůj běh jsem dokončil, svou víru jsem uchoval; nadále je pro mne uložen věnec spravedlnosti, jejž mi v onen den odevzdá Pán, spravedlivý Soudce, a nejen mně, nýbrž i všem, kdo jeho objevení milují. ... Při mé první obhajobě při mně nebyl nikdo, nýbrž mě všichni opustili; kéž se jim to nezapočítá. ... Pán mě vyprostí od veškerého nepřátelského počínání a zachová pro své nebeské království; jemu sláva na věky věků. AMÉN.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Jak 1:12-13: Blahoslavený člověk, který obstojí ve zkoušce; když se osvědčí, dostane vavřín života, jejž Pán zaslíbil těm, kdo ho milují. Kdo prochází zkouškou, ať neříká, že ho pokouší Pán. Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho nepokouší.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:01:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pán Bůh, ten Všemohoucí který přichází (přijde společně s Ježíšem, resp. Ježíš přijde ve své i Boží Slávě)"...
Pokud je, Mikime - jak říkáš - Ježíš pouze člověkem - jak by mohl přijít v Boží slávě?
Boží slovo přece musí platit a ty zde tvrdíš opak!
(Iz 42,8) Já jsem Hospodin, to je mé jméno, a svou slávu jinému nedám, ani svou chválu modlám.
Pokud máš Ježíše pouze za člověka, pak jsi si z něho udělal obyčejnou modlu!
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:54:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš přijde tak jak odešel. A Bůh přijde s Ním -> proto v Boží slávě.
To vůbec neznamená, že by Bůh měl o svou slávu přijít .. :-)
Sk 1:11: a řekli: „Muži galilejští, co tu stojíte a hledíte do nebe? Tento Ježíš, který byl od vás vzat vzhůru do nebe, přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet do nebe.“
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:23:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Přesně tak Bůh svou božskou slávu Ježíši nedal ani nikomu jinému, ale dal Ježíši jeho vlastní "nižší" slávu. A pak Ježíš přijde ve své slavě a ve slávě Otcově.
Luk 9:26: "Kdo se stydí za mne a za má slova, za toho se bude stydět Syn člověka, až přijde v slávě své i Otcově a svatých andělů." |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2025 @ 11:46:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ale dal Ježíši jeho vlastní "nižší" slávu. "...
Kdyby Ježíšova sláva byla "nižší" (jak tvrdíš) - a přesto Boží Syn je zde dříve, než bylo cokoli stvořeno - pak by se Boží slovo muselo zřejmě splést:
(Fp 2,5 ...) Mějte tedy v sobě to smýšlení, které bylo i v Kristu Ježíši. Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži. Proto ho také Bůh povýšil nade vše a dal mu jméno, které je nad každé jméno, aby se ve jménu Ježíše sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán.
Není - li Ježíš Kristus Pán Bůh, máme problém: Nebudeš se ničemu jinému klanět .....
Neznáš Desatero? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 17. prosinec 2025 @ 14:03:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, Ježíš Kristus není Pán Bůh.. ale problém nemáme. A máš pravdu, nikomu jinému se nemámě klanět stejně jako Bohu. Pánu Ježíši přináleží sláva a Jemu se klaníme z jiného důvodu, ne proto, že je Pán Bůh.
Pán Ježíš není ten, o kom je řeč v 1. přikázání, když už vzpomínáš Desatero.
Předobraz, analogie vztahu Bůh - Pán Ježíš (včetně klánění) je ve vzoru faraon - Josef (Genesis 41,38 -
Gn 41:38: I řekl farao svým otrokům: Zda se najde někdo podobný tomuto muži, v němž je Duch Boží? 39 Farao tedy řekl Josefovi: Potom, co ti Bůh dal toto všechno poznat, nikdo není tak rozumný a moudrý jako ty. 40 Ty budeš nad mým palácem a podle tvých příkazů se bude řídit všechen můj lid. Budu tě převyšovat pouze trůnem. 41 Dále farao Josefovi řekl: Hle, ustanovil jsem tě nad celou egyptskou zemi. 42 Nato farao sňal z ruky svůj pečetní prsten a dal ho na ruku Josefovu, oblékl mu roucho z jemného plátna a na jeho šíji vložil zlatý řetěz. 43 Potom ho dal vozit ve svém druhém voze a provolávat před ním: Na kolena! Tak ho ustanovil nad celou egyptskou zemí. 44 Farao ještě Josefovi řekl: Já jsem farao. A bez tebe nikdo v celé egyptské zemi nezvedne ruku ani nohu. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 13:43:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten problém u tebe ale přetrvává;
"Nebudeš se ničemu jinému klanět..." - toto je přece dostatečně výmluvné! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 16:27:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, žádný problém není.
Nebudeš se žádnému jinému Bohu klanět.
Čti poctivě Písmo, a uvidíš, kdo všechno a komu se kláněl.
Gn 23:7:Tu Abraham vstal a poklonil se lidu té země, Chetejcům, Gn 33:3: Sám šel před nimi a sedmkrát se poklonil až k zemi, než se ke svému bratru přiblížil. Gn 33:6: Nato přistoupily služky se svými dětmi a poklonily se. Gn 33:7: Přistoupila také Lea se svými dětmi a poklonily se a potom přistoupil Josef a Ráchel a poklonili se. Gn 47:31: I řekl: Přísahej mi. A on mu přísahal. A Izrael se poklonil nad hlavou lůžka. Gn 48:12: Nato je Josef odtáhl od jeho kolen a poklonil se tváří k zemi. Ex 18:7: Mojžíš vyšel vstříc svému tchánovi, poklonil se a políbil ho. Zeptali se jeden druhého, jak se daří, a vešli do stanu. 2Kr 2:15: Viděli ho proročtí žáci, kteří byli naproti v Jerichu, a řekli: Elijášův duch spočinul na Elíšovi. Šli mu naproti a poklonili se před ním k zemi. 1S 24:9: Potom vstal i David, vyšel z jeskyně a volal za Saulem: Můj pane a králi. Když se za ním Saul ohlédl, poklekl s tváří k zemi a klaněl se. Da 2:46: Nato král Nebúkadnesar padl na tvář, Danielovi se klaněl a rozkázal jej obdarovat i oblažovat vůní. atd atd... |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 08:55:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všechno Starý zákon "šmrncnutý" mentalitou a zvyky okolních pohanských národů. Uvědom si, že Starý zákon je teprve VYCHOVATELEM KE KRISTU !
Křesťané toto mají už úplně jinak:
Klaní se jedině Bohu. Svaté v nebi ctíme, ale jenom Bohu se klaníme.
(Zj 22,8 ...) A když jsem to uslyšel a uviděl, padl jsem k nohám anděla, který mi tyto věci ukazoval, abych se mu poklonil. Řekl mi: „Varuj se toho! Jsem spoluotrok tvůj a tvých bratrů proroků a těch, kdo zachovávají slova tohoto svitku. Bohu se pokloň.“
(Zj 21,22) Chrám jsem v něm vůbec neviděl; to proto, že jeho chrámem je Pán, Bůh Vševládnoucí, a také Beránek.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 16:35:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, to je zase jen vymýšlení teorií, jak obejít jasný důkaz z Písma, že se mnozí lidé, a ne ledajací lidé (Abraham, Josef, Jákob, Mojžíš, David,...) klaněli v projevení úcty jiným lidem. A Bůh se na ně za to vůbec nezlobil a nijak je neztrestal. Ani to nijak nekomentoval. A to mnozí z nich už znali Desatero. A pochybuji, že by svévolně ho porušovali:
1 Bůh promluvil všechna tato slova: 2 "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, který tě vyvedl z Egypta, z domu otroctví. 3 Neměj žádné bohy kromě mne. 4 Nevytvářej si modly v podobě čehokoli nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. 5 Neklaň se jim a nesluž jim, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující.
Bůh nesnášel a nesnáší, když se někdo někomu klaní jako Bohu, resp. klaní se jinému, cizímu bohu. Vytváří si modly.
Ex 23:24: Nebudeš se klanět jejich bohům a nebudeš jim otročit, ani nebudeš jednat podle jejich skutků, ale dočista je zboříš a úplně roztřískáš jejich posvátné sloupy. Ž 81:10: Nebude v tobě cizí bůh, nebudeš se klanět cizáckému bohu! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 11:18:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh říká, že svoji chválu jinému nedá - a najednou ji dává Kristu Spasiteli?
To si podle tebe protiřečí? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 12:57:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, pořád opakuješ to stejné. O tom jsme mluvili už možná 10 krát.
Bůh svoji chválu nikomu nedal. Pořád ji má, nikdo Mu ji neuzmul. Nikdo Ho o ni nepřipravil.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 09:13:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak to, že ne - pokud se ty klaníš tvoru?
Z Písma přece jasně vyplývá, že naše klanění přináleží POUZE BOHU!
Jak to, že Pán Ježíš apoštoly nijak nezarazil, když se mu klaněli (Mt 28,17; L 24,52;) - tak nějak podobně, jak to udělal anděl ve Zj ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 14:15:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já se Stando kláním Bohu.
A kromě Boha vyvýšenému, obdařenému slávou a ctí prostředníku, člověku Kristu Ježíši. Mému Spasiteli a Veleknězi, Beránku Božímu.
Mám 2 Pány, víš ? :-) (Řekl Pán mému Pánu, seď po mé pravici...)
/ Jak to, že Pán Ježíš apoštoly nijak nezarazil, když se mu klaněli /
Tak stejně, jako David nezarazil ty, kteří se mu klaněli. Tak stejně, jako Eliáš nezarazil ty, kteří se mu klaněli, Stejně tak Daniel a další...
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 10:42:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Filipským2: 6 [biblenet.cz]Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, - 7 [biblenet.cz]nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
- 8 [biblenet.cz]se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži
- Píše že způsobem bytí byl roven Bohu, Bůh je Duch i Pán Ježíš byl Duch, ale stal se jedním z lidi, z masa, kosti i krve.
- 1Petra 3 :18 [biblenet.cz]Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 09:08:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „Nebo mnozí bludaři vyšli na svět, kteříž nevyznávají Jezukrista přišlého v těle. Takový každý jest bludař a antikrist.“ — 2 Janův 1:7 |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 12:07:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Správně. Ježíš Kristus přišel v těle - jinými slovy Ježíš Kristus byl/je člověk
A nikoliv: Ježíš Bůh přišel v těle.
Všimáš si toho rozdílu ? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 09:53:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš Kristus "Přišel v těle". - říkáš.
Přišel odkud? Přišel z nebe. A to už to tělo měl v tom nebi? Asi těžko, že?
Přesto přišel v těle na zem - nevznikl až při početí - přišel z nebe už coby duch Syna existující od věčnosti! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 11:03:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mt 11:18: Přišel Jan, nejedl a nepil, a říkají: ‚Má démona!‘ Mt 11:19: Přišel Syn člověka, jí a pije, a říkají: ‚Hle, člověk žrout a pijan vína, přítel celníků a hříšníků!‘ Ale moudrost je ospravedlněna svými dětmi. “ Mt 21:32: Neboť Jan k vám přišel cestou spravedlnosti, ale neuvěřili jste mu. Celníci a nevěstky mu však uvěřili. A když jste to uviděli, ani potom jste toho nelitovali, abyste mu uvěřili.“ Jan také přišel v těle -> ergo: Jan byl člověk. I Ježíše byl řlověk - přišel v těle. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2025 @ 11:39:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oba dva přišli v těle (byli lidé) - ale Jan začal existovat až ve svém početí, zatímco Boží Syn zde byl ve svojí slávě už předtím, než bylo cokoli stvořeno. Boží Syn nebeského Otce je tedy věčný. Také Ježíš jako člověk začal existovat až ve svém početí - jako osoba Božího Syna je zde ale už od věčnosti.. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 17. prosinec 2025 @ 14:10:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pán Ježíš také začal existovat až ve svém početí.
A slovní obrat " Přišel v těle " z příkladu Jana Křtitele vůbec neznamená, že někde před svým narozením byl a přišel... jak se to snažíte namontovat na Pána Ježíše Krista... Prostě v biblické mluvě PŘIŠEL = NARODIL SE.
Boží Syn nebeského Otce není věčný. Bůh věčný je jen JEDEN - OTEC.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 13:39:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Ef 4,9 ...) Co jiného znamená ‚vystoupil‘, než že nejprve i sestoupil do nejnižších částí země? Ten, jenž sestoupil, je také ten, jenž vystoupil vysoko nad všechna nebesa, aby naplnil všechno.
(J 6,41) Židé proti němu reptali, že řekl: ‚Já jsem chléb, který sestoupil z nebe‘ ...
(J 3,13) Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 17:09:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, když podle vás to "sestoupení z nebe" nastalo při narození v Betlémě, proč tedy, když Ježíš byl ten chléb, který sestoupil z nebe v Betlémě, celých 30 let od narození nebyl tím chlebem pro nikoho, ani pro Židy, ani pro nejbližší příbuzné ?
Nebylo to škoda být tím chlébem, a přitom nikdo z toho chleba 30 let neměl užitek ? Všichni dokola hladověli ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 08:46:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenom Pán Bůh ve svojí svrchovanosti určuje, kdy pro něco "dozraje čas".
Ale z Božího Syna měli užitek všichni lidé už od Adama - dostali naději (Gn 3,15). Naděje je tou skalou, ze které pili už Izraelité za dob Mojžíše. A ta "skála" se potom na poušti zrealizovala do skutečné skály a do skutečné vody - vytryskl pramen ze skály. když do ní Mojžíš uhodil svou holí.
Pán Ježíš se stal chlebem k věčnému životu až když se vydal jako oběť za hříchy celého světa. Až když začal veřejně působit a hlásat evangelium - sytil totiž lidi slovem Božím. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:26:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | ...přišel z nebe už coby duch Syna existující od věčnosti!.
Krásná bajka ničim nepodložená nic víc. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. prosinec 2025 @ 11:34:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli Kristus v době Mojžíšově vůbec neexistoval, jak z něho mohli tehdejší Izraelité mít užitek?
(1 Kor 10,1 ...) Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, všichni jedli týž duchovní pokrm a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 17. prosinec 2025 @ 14:15:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, to je obrazná řeč, metafora - o tom jsme mluvili už možná 5x.
V této Pavlově řeči je všechno obraz, metafora - i křest v moři, v Mojžíše, i pití duchovního nápoje, i jezení duchovního pokrmu... Jako příklad a předobraz pro nás. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 13:32:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skrze metaforu se to nebeskému Otci asi špatně tvořil svět, věci viditelné i neviditelné!
Metafora - to je, Josefe, takové tvoje čarovné zaklínadlo na všechno, co ti nepasuje do tvého vidění smyslu Písma.
"Pili totiž z duchovní skály, kterou byl Kristus."
Zkus ale z metafory uhasit žízeň! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. prosinec 2025 @ 16:41:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, Stando :-)
Ap. Pavel nebyl primitiv a měl velmi bohaté vyjádřovací schopnosti. Používal různé žánry. Některým dělá potíže toto ve vyjádřování ap. Pavla rozpoznat..
Zkus mi na poušti nalézt duchovní skálu, která chodí.. Zkus mi definovat křest v moři někoho, koho se voda moře ani nedotkla..
Stando, a navíc, -> nenajdeš žádné čarovné zaklínadlo, které by vyvrátilo Ježíšova slova
J 17:1: Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "OTČE, .... aby poznali TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA,.."Snažíš se takové čarovné zaklínadlo v Bibli nalézt, ale marně. Nenajdš. To ti mohu garantovat :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 08:36:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Má to přece pokračování:
(J 17,3 ...) A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Zatím jsi ty toho druhého, Josefe, jen pořádně neobjevil, nepoznal. A tím jsi ale nepoznal ani toho třetího - Ducha svatého.
(1 Kor 12,13) ... nikdo nemůže říci: "Ježíš je Pán," ne-li z Ducha Svatého.
(Zj 17,14) Ti budou válčit s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů,....
(Fp 2,10 ...) Aby se ve jménu Ježíše sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, že Ježíš Kristus je Pán.
(Zj 19,10) Padl jsem mu k nohám, abych se mu poklonil. Ale on mi řekl:
„Varuj se toho! Jsem spoluotrok tvůj a tvých bratrů, kteří mají Ježíšovo
svědectví. Bohu se pokloň! ...
(Zj 1,13 ...) ... a uprostřed těch svícnů někoho jako Syna člověka, oděného dlouhým rouchem a přepásaného zlatým pásem až k prsům. Jeho hlava a vlasy byly bílé jako bílá vlna, jako sníh, jeho oči jako plamen ohně; jeho nohy podobné bronzu rozžhavenému v peci a jeho hlas jako zvuk mnohých vod. A ve své pravici měl sedm hvězd a z jeho úst vycházel ostrý dvousečný meč a jeho tvář jako když slunce září ve své síle. Když jsem jej spatřil, padl jsem k jeho nohám jako mrtvý. I položil na mne svou pravici a řekl: „Neboj se. Já jsem první i poslední, ten Živý. Byl jsem mrtvý, a hle, žiji na věky věků.
"První i poslední = alfa i omega (první a poslední písmeno řecké abecedy).
(Zj 1,8) Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Pán Ježíš je spolu s Otcem i Duchem svatým Pán Bůh všemohoucí.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 17:16:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)) Stando :-)
já dobře vím, že ten verš má druhou část :-) Jenže ty (asi nejen ty, ale i spousta trinitariánů) to podáváš tak, jakoby existence té druhé části snad rušila to, co Ježíš říká v té první části. A to je PODVOD ( to jsou ty vaše prefíkané trinitární fígle ) :-)
Ta druhá část vůbec neruší, nemá za úkol, a ani nemá žádnou šanci změnit či zrušit tu ZÁSADNÍ PRAVDU : ŽE JEDINÝ PRAVÝ BŮH JE OTEC.
Ty další tebou uváděné verše jakbysmet. Také na tom nic nemění. Neprotiřečí Ježíšovým slovům, ani si takové ambice nedělají. To pouze vy se jim dost úsměvně snažíte přiřknout takové ambice :-)
Jen k tomu závěru: /(Zj 1,8) Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Pán Ježíš je spolu s Otcem i Duchem svatým Pán Bůh všemohoucí./
Ale kdepak ! No to je hereze jak řemen !!
A mimochodem, ten verš Zj 1,8 máš zase nějaký podezřele zfalšovaný překlad :-)
Je to tak : Zj 1:8: "Já jsem Alfa i Omega," praví Pán Bůh, který je, který byl a který přichází, ten Všemohoucí B21
Zj 1:8: Já jsem Alfa a Ómega, praví PÁN, Bůh, jenž je a jenž byl a jenž má přijít, Všemocný. Pavlík
Zj 1:8: Já jsem alfa i omega, říká Pán Bůh, který je, který byl a který přijde, Vševládný. Petrů
Zj 1:8: Já jsem Alfa a Omega, říká Pán Bůh, ten, "který je, který byl a který přichází," Vševládnoucí. Jeruzalémská bible
Zj 1:8: Já jsem alfa i omega, praví Pán Bůh, který je, který byl a který přijde, Vševládný. Katolický liturgický překlad
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 11:27:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."máš zase nějaký podezřele zfalšovaný překlad ..."...
Co by na něm mělo být zfalšováno konkrétně? Alfa a omega - ve významu počátek a konec.
Český studijní překlad: (Zj 1,8) Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Že je "alfa a omega" - říká o sobě sám Pán Ježíš! Ani to ti ve tvé zatvrzelosti pravdě nestačí?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 21. prosinec 2025 @ 13:15:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Podezřelé na té vsuvce ve Zj 1,8 ("počátek i konec") (objevuje se pouze v některých překladech) je přesně to, co se teď snažíš dělat. A sice podsunout lidem myšlení a posléze i tvrzení (na to trinitariáni jsou machři :-) ) , že jelikož Alfa a Omega znamená první a poslední, a Pán Ježíš o sobě říká, že je první a poslední -> tudíž, a vidá ! :-) Pán Ježíš je Alfa i Omega :-))
No, jenže Pán Ježíš NENÍ ALFA I OMEGA.
Pán Ježíš o sobě neříká, že je Alfa i Omega.
To co tvrdíš : /(Zj 1,8) Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Že je "alfa a omega" - říká o sobě sám Pán Ježíš! Ani to ti ve tvé zatvrzelosti pravdě nestačí?/
NENÍ PRAVDA. Že je "alfa a omega" praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí. Ani to ti Stando ve tvé zatvrzelosti pravdě nestačí?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 09:03:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Podezřelé na té vsuvce ve Zj 1,8 ("počátek i konec") (objevuje se pouze v některých překladech) je přesně to, co se teď snažíš dělat."...
Bible kralická (Zj 1,17) ... neboj se, já jsem ten první i poslední ....
Ahoj Josefe. Ve kterých překladech konkrétně se toto (podle tebe) neobjevuje, nebo je to snad jinak?
Křesťanská zvěst je o tom, že Pán Ježíš (Boží Syn) je ten PRVNÍ (Alfa - první písmeno řecké abecedy) - skrze něj bylo všechno stvořeno - a pro něho, on je ale také tím, kdo bude mít poslední slovo, kdo bude soudit - POSLEDNÍ (Omega - poslední písmeno řecké abecedy). |
]
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. prosinec 2025 @ 14:20:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť jsem ti některé z nich výše vypsal.
Alfa a Omega je Bůh Všemohoucí. On Jediný.
Pán Ježíš je první z mrtvých, kteří byli vzkříšení v novém těle a smrt nad nimi už nevládne..
|
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 19:02:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | kteří sice vyznávali Boha, ale nevěřili, že by se stal něčím tělesným, něčím hmotným, něčím tak nízkým, jako je pouhá hmota, a proto tito bludaři bludně tvrdili, že Kristus jako Bůh měl pouze tělo zdánlivé, neskutečné, ne hmotné! Vložil: kolisko
-------------------------------
No a to se nědá ověřit. Dneska by to byla jiná liga. Tělo i jeho DNA, moč, krev, všechno by šlo vyšetřit. Pokud to není hologram nebo avatar nebo tak něco. Je srandoví, že musíte věřit na něco, co se nedá dokázat a ještě z doby před 2000 lety. Ta náboženská víra vlastně nutí člověka do naprosto nedůstojné, nekomfortní pozice. Nutí vás věřit na něco, co je tak daleko od součanosti, tak hluboko v minulosti a ještě tak abstraktní, různě vykladatelné, s tolika protichůdnými texty a různými církvemi, denominacemi a kazateli. Nemáte to lehké, no. Nemůžete si nic ověřit a až do konce života se budete navzájem dohadovat.
Ještě že jsem na to zavčasu vykašlal. :-) Kdybych toho nenechechal, tak jsem dneska kaput nebo v blázinci. :-) Náboženství je vysoce toxická záležitost.
Naštěstí v naší době už neexistuje povinnost věřit na nadpřirozeno. To jsem měl vlastně štěstí, že jsem se mohl narodit do doby, kdy je dekonverze už legální, netrestná. Stačilo se narodit o pár staletí dříve nebo u muslimů a skončím jako Jan Hus. :-) |
|
|
|
|